Reisavonturen van de familie Verduijn

Luxor en Karnak

Vandaag erg vroeg vertrokken, om 4 uur om precies te zijn pf maar de rit was best te doen zo'n drie uur in een minibus met 3 engelsen uit Liverpool hhm. We reden dwars door de woestijn en bij nadering van Luxor is er om de km wel een checkpoint! waarom weet ik niet er wordt verder niets gecheckt wat we ook later merkten bij de entree van het hotel en de tempels van Karnak, raar wel allemaal toegangspoortjes maar het piept er vrolijk op los. Na ongeveer 2 uur rijden kwamen we paralel aan de rivier de Nijl, wat je ziet gaat je fantasie te boven, zulke primitieve omstandiheden heb ik nog nooit gezien, wow de dieren wonen bij de mensen, ontzettend veel rotzooi, afgebrand bermras het is niet te omschrijven, ik vond t schrijnend maar de mensn schijnen er niet mee te zitten! Het is overigens wel groen overal best mooi m te zien.

Enfin bij aankomst in Luxor eerst ingecheckt in hotel en toen eerst naar Karnak, wat een geschiedenis fantastisch, het is hier wel erg warm zeker 35 graden en dat in de winter!

Daarna naar het Luxor museum en moren gaan we naar de vallei de koningen en ook de tombe van Toetanchamon niet te vergeten. Ik ga nu lekker iets drinken in de tuin aan de Nijl, voel me net Agatha Christie :p

Tot morgen

Mieke

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!