Reisavonturen van de familie Verduijn

Geweldig huisrif

Hallo allemaal,

Even een berichtje uit een warm 30 graden Egypte. Vandaag was het zeer zonnig en windstil, normaal waait er in het zuidelijk Rode Zee gebied een woestijnwind, echter vandaag niet !

Na ontbeten te hebben op het buitenterras zijn we met z'n allen het huisrif gaan verkennen, Peter, Beppie en Jos al duikend en ik snorkelend, een geweldige vispopulatie en prachtig koraal! Je ziet zelfs pijlstaartroggen bij het snorkelen, en hele nieuwsgierige vissen die je gewoon op komen zoeken terwijl je gewoon in het water hangt. Wat een kleurenpracht, ook het water is 26 graden dus lekker. We hebben bij de duikschool ook nog duikexcursies geboekt, Extra divers heeft diverse tochten naar o.a. Dolphin Reef, Elphinstone Reef en Marsa Al Dabbab. Morgen gaan ze naar de dugongs( zeekoeien ) duiken.

Vanmiddag hebben Beppie en Jos besloten dat ze ook Nitrox gaan doen, dus dat wordt leren geblazen haha en dat op vakantie. Vanmiddag hebben we heerlijk genoten van de zon aan het strand lekker onder de parasol met een cocktail.

Overigens ga ik (Mieke) naa rde Spa voor een Cleopatra behandeling, lijkt me erg lekker! Nu gaan we lekker eten, de buffetten zijn hier werkelijk voortreffelijk, voor elk wat wils en vooral Jos en peter waarderen het dessertbuffet zeer!

Nou dat was het wel weer voor vandaagm groetjes van Mieke en Peter en Jos en Beppie

Brenda

Hey vakantiegangers!

Hier gaat ook alles lekker door, met vanmorgen veel gladheid. Tim is gevallen met de fiets en op school gleden de leerlingen ook met bosjes uit op de gladde weg en voetpaden.

Fijn dat het rif er zo mooi is, gaat het snorkelen een beetje mam?

xx Brenda en Tim en een knuffel van Harry (die mist pap echt erg)

Mieke

Hey Bren,
Bedankt voor je berichtje, raar hoor gladheid in Nederland terwijl je hier 30 graden hebt haha.
Snorkelen is toppie zoveel vis heb ik nog niet gezien hoor! zelfs roggen, barracuda en veel lipvissen.

groetjes mam