Reisavonturen van de familie Verduijn

Aankomst Egypte

Hallo allemaal,

Alvast een kort verslag, gisterenmorgen vroeg vertrokken -7 graden erg koud hoor!

Taxiritje ging goed weinig files, op Schiphol kampten we echter met vertraging omdat de vleugels van het vliegtuig aangevroren waren. Enfin na zo'n 5 uur vliegen arriveerden we in Marsa Alam, een betrekkelijk klein nieuwe vliegveld speciaal voor reizgers richting Port Ghalib, Marsa Alam ed. Een snelle afhandeling bij de douane waarna we per bus naar ons hotel werden gebracht. Brayka Bay Reef Resort, waar we naar aankomst gelijk door de secretaresse van de manager werden opgevangen en naar de door hem beloofde seafront room werden gebracht, prachtig gelegen direct aan het rif. Daarna het restaurant opgezocht want dat was toch weer enkele uren geleden. Heerlijk buffet, van vis to heerlijk mousse.

Entertainment was wel grappig een stel Russische vrouwen gingen dansen op Michael Jackson, was echt te fout maar ja leedvermaak op z'n tijd is wel aardig!

Vanochtend na het ontbijt want rondgewandeld en de duikschool bezocht, gelijk check dive gepland en verschillende afspraken gemaakt, Beppie en Jos gaan de Nitrox cursus doen.

Vanmiddag gesnorkeld (Mieke) en de rest gedoken, fantastisch heb hele scholen barracudas gezien en ook een kleine rifhaai, verder allerlei hele mooi gekleurde vissen gespot.

Nu zit ik achter pc met een heerlijke cocktail mmm

Tot later

Groetjes van Mieke en Peter en Jos en Beppie