Reisavonturen van de familie Verduijn

Greenwich, Soho

Zojuist verkeerde titel, vandaag hebben we Greenwich en Soho bezocht, mijn favoriete deel van New York, historie, prachtige architektuur, sfeer, bohemian lifestyle, niet de nep designer mensen maar echte mensen, echte levens. Zelfs de winkels hier zijn zo anders, mix van Engelse, Italiaanse stijl kleding, vintage. Alle Amerikaanse Schrijvers en acteurs hebben hier ooit gewoond, destijds was het al een goed alternatief voor het dure Uptown, nu is het op bepaalde gebieden even duur, toch is het anders, niet protserig, niet alleen maar hoogbouw maar aandacht voor de community en voor de Landmarks, die er hier tientallen zijn elk met hun eigen verhaal, we zijn met een gids dieper in dit gedeelte van de stad gedoken en zo nog meer geschiedenis gesnoven van deze geweldige wijk van NY. Lekker geluncht in een Ierse zaak waarvan de eigenaar nog steeds Iers praat en het interieur net is alsof je in de vorige eeuw beland bent , overigens ook prijzen van die tijd, 10 dollar voor een brunch inclusief wijn, bier, cocktails toch ook een keer meegenomen, voor een glas wijn betaal je al gauw 8 dollar hier Downtown Wallstreet. Hebben vanmiddag bij een wijnhandel een goede fles Zinfandel 2007 uit de Sonoma Valley gekocht die gaan we zometeen lekker drinken bij de uitreiking van de Grammy's, na dagen van wandelen en nog eens wandelen blijven we vanavond op onze hotelkamer om lekker languit tv te kijken! Morgen nog een dag van genieten van de skyline vanaf het water en de namiddag gaan we shoppen, vind Tim heel leuk, NOT, maar hij wilde een middagje mee haha. Groetjes Mieke en Tim Vanuit een warm New York, warmste winter sinds decades, het weer is toch echt ontregeld denk ik :) Morgen weer 12 graden boven 0!