Reisavonturen van de familie Verduijn

Downtown en Uptown

Vandaag alweer vrijdag 10 februari, gewoon geen tijd hebben om een verslagje te maken! We zijn vanaf 's morgens uiterlijk 9 uur op stap, de straten van NY verkennen, de sfeer proeven, je een klein beetje New Yorker voelen :) Woensdag hebben we eerst een rondwandeling met gids gedaan in The Financial District, interessante zaken gehoord, gids in kwestie was een gepensioneerde beurshandelaar die al menige crisis voorbij heeft zien komen. Vertelde alle ins en outs over de City, waar dagelijks honderdduizenden weer opnieuw proberen wat geld te verdienen. Sinds de crisis zijn van overheidswege veel grote bedrijven gesteund om toch hier in de City te blijven . Het nieuwe WTC gebied vordert gestaag en er verrijst een groot complex met kantoren , winkels en natuurlijk de 9/11 Memorial. Fascinerend is de immense Skyline, ook in de avond een schitterend tafereel! Woensdagmiddag zijn we naar het American Museum of Natural History geweest, ook bekend van de film A Night at the Museum, een immense verzameling van alles wat natuur en science te bieden heeft. Wandelend door de Upper West Side, de vele doormannen die keurig de deuren openhouden voor de welgestelde bewoners, de hondenuitlaatservice, het echte Uptown gevoel, rijke dames, keurige heren nou ja de meeste hoop ik, dat kon je niet zeggen van Madoff die miljarden heeft verduisterd op het hoogtepunt van de crisis. Maar goed, in de avond weer naar Midtown, waar het gewone volk zich ophoudt in de gekte van Time Square, en heel veel billboards! Vanavond zal ik er meer over gisteren opzetten, nu is het weer tijd voor ontbijt en op naar de city sights in Downtown Manhattan, Trinity Church bezoeken, broodje eten tussen de Brokers van Wallstreet! Hebben er al zin in. Tot later, Mieke en Tim