Reisavonturen van de familie Verduijn

Central Park en Rockefeller!

Gisteren 8 februari weer redelijk op tijd op pad, eerst ontbijten bij Ierse pub in de 42nd Street, de hoeveelhedenzijn hier zo groot dat we voortaan maar 1 portie bestellen en daarvan samen eten! We hebben een wandeling gemaakt naar Rockefeller Center, wow zoimmens dat alleen maar in Amerika mogelijk is. Rockefeller is biljonair geworden met de handel inolie, en Standard Oil was een enorm bedrijf, dat later werd uitgebreid met allerlei zakelijke bezigheden, en later ook Radio Music Hall, NBC, en op latere leeftijd is Rockefeller filantropisch werk gaan verrichtten in de vorm van vergaren van kunst en het oprichten van bibliothekeni enz. Was een mooie tour met veel wetenswaardigheden over een van de meest invloedrijkste families van de US waarvan de kleinzoon van de oprichter de inmiddels 96 jarige David, architekt van oa de voormalige Twin Towers nog iedere dinsdag te vinden is op zijn kantoor! Na de lunch zijn we gaan wandelen en hebben vanaf Midtown dwars door Central Park gelopen helemaal naar Harlem en de St.John Divine bezocht een enorme cathedraal, die je niet verwacht in NYC! Het was heerlijk weer, nog lekker een pizza gegeten in Harlem, bij een echt Italiaans restaurantje, in een sfeer die je bij ons niet meer aantreft het lijkt alsof de tijd hier heeft stilgestaan. New York geeft energie en zo bijzonder in alles, maar ook tegenstellingen van zeer moderne architectuur tot melancoliek in het leven van alle dag! Het maakt dat je in hogere sferen komt, zoals gisteren tijden de tickerparade voor de New York Giants, dat is speciaal. We waren overigens wel moe van het wandelen we waren al vanaf 8 uur in de benen tot 7 uur in de avond, en je doet daarbij ook zoveel indrukken op, dat alleen is al vermoeiend, maar goed nu is het hier half 11 en we gaan maar eens slapen, morgen vertel ik het eea wat we hebben gezien vandaag! Voor nu lekker slapen en morgen gezond weer op!