Reisavonturen van de familie Verduijn

Duikverslag tot met 20 augustus

We zijn hier nu drie dagen aan het duiken en al haaien gezien, kleine, alleen helaas nog geen foto's. We hebben twee maal gedoken op het huisrif, rechts is mooier dan links. Sebastiaan en ik zijn met de boot naar de pinnakels geweest op 19-8. Een prachtige plek voor nemovissen een plato op ca 14 a 15 meter diep van 150 x 100 meter vol met zacht koraal en met duizende nemo's. Zoveel vis in alle soorten en maten, onder een rots lag een patatogrouper te wachten van een kilo of 40. Daarna zijn we gestopt voor de tweede ondiepe duik met veel rotsen en hard koraal met triggerfish en zeekomkommer, een tropisch aquarium in het groot.

Vanmorgen 20-8 zijn Brenda, Sebastiaan en ik gaan duiken bij Shark Island en Mieke snorkelen bij een klein eiland hier niet ver vandaan, hier hebben sommige geluks vogels de eerste zwartpunthaaien gezien ik niet balen!!!! Maar wel een blue spot stingrai, groupers, nemo's, trompetvissen, baracuda's en noem maar op. Een geweldige partij vissen in alle kleuren en formaten. De tweede duik was weer een ondiepe duik zn metertje of 10 a 15. Geen haaien, het water is boven de 28 graden en dat vinden ze te warm. Het was weer een prachtige duik, heel veel vis, een paradijs om te duiken hier.

Tot op heden nog geen grote haaien gezien, dus iedereen heeft al zijn ledematen nog en is iedereen nog gezond.

Alleen iedereen wil wel vroeg naar bed, half tien is nu normaal. Allemaal moe van de indrukken onderwater, want ja vakantie maar vroeg op om half zeven om rond 8 op de boot te zitten en sommige hopen op die ene ontmoeting met die ene bijzondere haai, een haai van een metertje of twintig de WALVISHAAI ze moeten hier rond zwemmen maar ja de zee is groot.

Morgen wellicht meer geluk,

Peter

wim, jenet en rosemarijn

We volgen jullie verhalen en foto's iedere dag.
Eelijk gezegd spreekt me de onderwaterwereld niet zo aan, hoewel het er op de foto's prachtig uit ziet.
Brrr.............het idee dat je een haai tegenkomt.
Ik blijf liever boven water.
Maar de baai en het zwembad zijn ook erg mooi.
Veel plezier nog verder en doe voorzichtig! Jenet