Reisavonturen van de familie Verduijn

Chumpong pinnacle en Mao Bay

Wat betreft de opmerking over dd foto's dat klopt gisteravond lukte het niet om foto's up te loaden de stroom en internet viel vaak uit, dus geen verbinding. We zijn nu even aan het kijken of het lukt, denk het niet want internet is hier erg traag ;( . Maar goed nu verder.... Vanochtend vroeg uit de veren ( half 8) om te gaan duiken bij Chumpon Pinnacle een mooie duikstek 8 km ten NO van Koh Tao, overigens ook een klein eiland dat druk wordt bezocht door duikers van over de gehele wereld. Met een boot richting Chumpon Pinnacle http://www.divesitedirectory.com/dive_site_thailand_koh_tao_reef_chumphon_pinnacle.html Peter en sebastiaan hebben heerlijk gedoken, ik en Brenda zijn gaan snorkelen na eerst even naar de andere kant van het eiland te zijn geweest voor het pinnen en halen van de boottickets voor volgende week naar Koh Phangan te gaan. Het snorkelen is al heel mooi we zagen oa wimpelvissen, vlindervissen, hoogrug fusilier, blauwgestreepte tandbaars, konijnvissen, lagune juffertje, koningsvis, triggerfish heel mooi!  En hele grote papagaaivissen dus wat betreft de soorten hoef je niet perse te duiken :) De mannen hebben grote scholen barracuda's, nemo visjes en andere prachtige vissen gezien! het water is hier bovendien erg warm zo'n 30 graden. Boven water is het 33 graden, echt een heerlijk tropisch sfeertje hier. De muziek in de lounge van het hotel met uitzicht op de baai is op dit moment Thaise loungemuziek klinkt erg zwoel en met de geluiden van de lokale dieren klinkt het toch wel erg goed! We hebben hier nog geen grote varanen gezien. Sebastiaan wil ze nog wel gaan spotten op het eiland. Morgen gaan we allemaal naar Sharks Bay, waar veel black tip reef sharks zijn, wordt weer een heerlijke dag tot morgen allemaal! http://www.google.nl/imgres?imgurl=http://www.tripbox.cc/wp-content/gallery/kohtao/15_shark_bay_koh_tao_0426.jpg&imgrefurl=http://www.tripbox.cc/2009/07/holiday-paradise-koh-tao/&h=484&w=800&sz=132&tbnid=wXnSDjcbb4pK5M:&tbnh=87&tbnw=143&prev=/search%3Fq%3Dsharks%2Bbay%2Bkoh%2Btao%26tbm%3Disch%26tbo%3Du&zoom=1&q=sharks+bay+koh+tao&docid=yN1IoPD2WMspQM&hl=nl&sa=X&ei=REpOTsWlAY6qrAf5pPyLAw&ved=0CD8Q9QEwBA http://www.flickr.com/photos/joachimleppl/5810196849/