Reisavonturen van de familie Verduijn

De treinreis en boottocht! Onze spannende doorreis!

Gistermiddag na de lunch zijn we teruggegaan naar het hotel om onze spullen te verzamelen. De taxi's stonden al klaar en we zijn iets voor 5uur naar het station gebracht. We namen afscheid van Bangkok op een groot station vol treinen en uiteindelijk ook met een onweersbui op de achtergrond.  Veel treinen reden weg en kwamen, behalve die van ons... Om half 8 had onze trein moeten vertrekken, hij kwam echter met vertraging in Bangkok aan. Uiteindelijk vertrok de trein om half10, gelukkig was er bier en cola en chips! Continu kwamen ze langsgelopen om hun waar aan ons te verkopen, wel grappig in het gebrekkige Engels.  Meteen na vertrek uit het station werden onze bedden opgedekt, heerlijke bedjes met gordijntjes! Mieke sliep al snel, Brenda en Peter daarna ook. Er waren alleen Italianen die erg graag door de gang liepen en hard praatten. Toen dat eenmaal klaar was konden we gerust lekker slapen. Sebastiaan kan ondertussen de cover van 'het verborgen symbool' bevestigen, inderdaad erg slecht voor de nachtrust. Maar wel de ideale manier om alles een beetje in de gaten te houden. Onderweg hebben we nog een uur vertraging erbij gekregen. Doordat wij te laat waren, hadden treinen in de andere richting voorrang op ons en moesten wij wachten. Grappig was wel het toilet, alles liep meteen het spoor op. Om 7uur waren we in Chumpon, we moesten met onze koffers het spoor oversteken, hoezo niet over de rails?! Haha! Meteen konden we de bus in naar de catamaran die ons naar Koh Tao zou brengen. We hadden de boot van 7uur moeten hebben, maar door de vertraging hebben we die gemist. Daarom moesten we aan het water onder een overkapping in een zacht briesje wachten op de boot van 1uur. We hebben genoten van een rustige ochtend. Tegen half1 liep de plek vol met heel veel mensen en stond het helemaal vol. Om 1uur konden we op de catamaran en na een rustige vaart waren we om half4 op Koh Tao.  De taxirit naar het resort was geweldig! Door de jungle over betonplaten en zandwegen kwamen we aan. De weg liep erg steil en hobbelig, dat in een open pick-up!  Nu aan het genieten van dit mooie resort, mooie plek, geweldig uitzicht, lekker eten!