Reisavonturen van de familie Verduijn

Discover Bangkok

Hier weer een bericht uit Bangkok, vanacht goed geslapen, heerlijk zo'n houten bed :p Maar goed ontbijt was prima zowel aziatisch als continentaal. Bijzonder vriendelijk personeel! Om half 10 opgehaald door gids die met ons een paar uurtjes de stad ging bekijken, wat een leven, wat een mensen, en auto's, eerst een boottocht op de Chaopraya, met een longtailboot met automotor :) eerst langs Grand Palace daarna langs tempels, toen ging hij binnendoor, langs het oude traditionele Bangkok, langs de rivier staan heel veel oude houten huisjes met terrassen aan de rivier, de mensen wonen temidden van geweldige vegetatie, palmen, bananenbomen en hebben ook bijna allemaal een privealtaartje (boeddhisten) ook langs de rivierbedding liggen meterslange varanen, wel ff schrikken voor de dames. Later bleek waarom, bij een monnik konden we brood kopen voor het voeren van de vissen, enorme groep meervallen van groot formaat. Enfin na de boottocht weer op pad richting What Pro, een Unesco World Heritage site waar de grootste Buddha ter wereld is, helemaal bedekt met bladgoud, het valt op dat de gebouwen ontzettend kleurrijk zijn en mooi versierd. Er wordt veel tijd besteed aan de details en ambachtswerk staat hier nog hoog in het vaandel. Daar nog wat rondgewandeld, en veel onze schoenen aan en uit gedaan, dat is gebruikelijk bij betreden van tempels. Onze gids heeft ons nog meegenomen naar Wat Ben, een tempel geheel van marmer en een oase in de stad. Na afloop zijn we naar Siam Square gegaan, buiten dat het een enorm winkelcentrum is met alle topmerken uit de gehele wereld herbegt het ook het grootste zeeqauarium van Azie, heel mooi per regio de mooiste vissen, haaien, nemovissen, hamerhaaien en nog veel meer was relaxt en alvast een beetje voorkennis op doen voor later deze week:) lekker gegeten in het enorme Foodcourt waar je zo'n beetje alle keukens uit Azie kunt proberen, wij hielden het op vis! Lekker koffie met Merengue na en toen nog een paar uurtjes aan windowshoppen besteed, de portemonnee bleef in de zak :p Met de skytrain terug richting Victory Monument en door naar ons hotel, 5 minuutjes lopen. Vanavond hebben we nog een heerlijke massage en daarna naar ons bedje, morgen om half negen naar het Grand Palace, de voormalige residentie van de koning, een prachtig complex om daar ons verblijf in Bangkok af te sluiten. Ik zal bij het fotogedeelte wat foto's plaatsen en later een picasa link waar jullie meer foto's kunnen kijken. Sawatdee khrap

Brenda en Sebas

Wat mama is vergeten: de grote juwelier! Ze zeggen de grootste van de wereld te zijn! Het was echt geweldig veel, maar wel veel gepush en geslijm van verkopers. We moeten toegeven, het is hier stukken goedkoper dan bij ons in Nederland!

Erica

Heeft Sebas meteen een mooie ring gekocht dan??? Haha, leuk dat ik zo ook mee kan genieten van jullie vakantie!!!
(BTW een leuk kettinkje oid doet t altijd goed, ben volgend jaar mei weer jarig ;-)

G.J.Geels.

Hartelijk dank voor deze mail.Voor Sebastiaan,ik heb de iPad voor reparatie naar Apple gebracht.Verder voor allen een fijne vacantie.
Gegroet,Opa & Oma.

Mieke en de rest!

Alle mensen die onze berichten lezen hartelijk bedankt voor het volgen!