Reisavonturen van de familie Verduijn

Thailand

Zoals jullie inmiddels wel of niet weten:) gaan wij op 13 augustus naar Thailand!

Laughing

Wegaan best een redelijk avontuur tegemoet denk ik, het eindstation is de Golf van Siam dat is Zuid Thailand, we bezoeken Koh Tao en Koh Phangan dit zijn kleine eilanden behorend tot de Koh Samui archipel beroemd om zijn prachtige stranden, palmen en een betoverende onderwaterwereld. Mooi van dit deel van Thailand is dat het weinig last heeft van de Monssoon zoals die aan de west kust momenteel aanwezig is, dan denk je aan Phuket en Koh Phi Phi, ook fantastisch eilanden maar in de zomer voor ons niet gunstig ivm regen dat hebben we hier nu wel genoeg gehad

Undecided

De reis begint in Dusseldorf , we vliegen met Emirates eerst naar Dubai waar we heerlijk een nachtje in een hotel slapen om de volgende dag weer door te vliegen richting Bangkok!

Daar verblijven we 2 nachten en bezoeken evt het Grand Palace

om beetje cultuur te snuiven, de volgende dag gaan we met een speciale trein met slaapcoupes richting Chumpon om van daaruit over te varen naar Koh Tao (schilpaddeneiland genoemd),daar zijn enkele bijzondere duikplekken zoals Chumpon Pinnacle, Shark Bay met een grote groep Black tip reef sharks, Green Rock en Sail Rock dus volop duikstekken. We verblijven aan de oostkant van het eiland ( Tanote Bay ) alleen bereikbaar via 4 wheel drive dus geen ontsnappen aan, om daar 7 dagen heerlijk te zwemmen, duiken, snorkelen, eten, luieren, slapen! Van daar uit varen we over naar het buureiland Koh Phangan, dit is iets groter en verblijven direct aan het strand, genieten van het machtige helblauwe water, de overweldige natuur en we gaan daar zeker jungletochten maken :) Hier blijven we ook weer 7 dagen dus volop tijd om het eiland te verkennen.

Van daaruit via Koh Samui richting Surathani om weer met de nacht/slaaptrein terug te gaan naar Bangkok.

Deze keer gaan Brenda en Sebastiaan weer mee, Tim gaat niet mee, die gaat liever komende winter naar Canada.

Voor zover, ga nu maar weer eens afsluiten ik kan hier nog heel veel meer vertellen maar dan blijft er voor straks niet zo heel veel over