Reisavonturen van de familie Verduijn

St.lucia, einde in zicht :(

Hallo allemaal, Hier wel wifi, dus upload ik wat foto's, de foto's van Peter kan ik helaas niet uploaden hij heeft zijn kabeltje vergeten voor de pc. Maar geeft niet later zal ik jullie de link sturen voor mijn picasa albums waar ze san allemaal staan. Maar goed vanochtend afscheid genomen van gary en zijn staff, gisteravond nog lang rugby gekeken en samen de afrikoaners oud hollands zitten babbelen, wat een lol en wat zijn zij trots op holland, niet te geloven zeg hahah. Om 10 uur vertrokken vanaf sodwana, wat meteen opvalt hoe verder je naar het zuiden rijdt hoe groener het weer wordt en ook is de infrastructuur hier veel beter. Hier zijn al langer toeristen en bedrijven actief dus meer ontwikkeling, dus geen zandpaden meer waar je bijna iedere keer in verdwijnt maar vertrouwd " asfalt " wel weer drommem mensen op weg naar de kerk in pak jazeker, het mag gezegd worden op zondag zien ze pico bello uit :) Onderweg naar St.lucia nog genoten van het landschap wat hier toch weer uitbundig wordt, st lucia zelf ligt in een beschermd natuurgebied en meteen valt op dat het hier subtropisch is, palmen, geweldig mooi bomen met prachtige bloemen, yucca, bougainvillaea, en allerlei ander tropisch groen haha weet helaas geen namen! Het dorp zelf is klein maar ontzettend mooi wel toegespitst op toerisme dus heel schoon, goed onderhouden en er staan de mooiste lodges en b&b. Ons hotel seasands lodge ligt aan de rand van het dorp met zicht op de wetlands en op de indische oceaan, zijn vanmiddag naar de oceaan gewandeld en op de zandbanken liggen de nijlpaarden te zonnen en de krokodillen kruipen onder de natuurlijke brug van hout door, best bizar en beetje griezelig zo een krokodil mja wat wil je hier! Ga er nu nog foto's opzetten zodat jullie een beetje een indruk krijgen. Groetjes en tot siens, Mieke en peter vanuit suid afrika!