Reisavonturen van de familie Verduijn

Sodwana Bay

Hallo allemaal,

Een update vanuit Sodwana Bay, we hebben helaas geen wireless dus kan geen foto's uploaden :( maar kan jullie wel het een en ander vertellen over onze rit van vandaag en de mooie maansverduistering van gisteravond! We hebben met andere afrikanen genoten van dit toch wel zeldzame evenement, we konden ook gewoon nederlands praten want afrikaans is eigenlijk een boerentaal haha, dus voor ons brabanders toch goed te volgen. De afrikaners zijn zo vol van ons land en vinden het helemaal geweldig om met ' echte ' nederlanders te praten. Ze willen ook van alles weten over Nederland en de steden en inwoners.

Wat betreft onze Kruger ervaring die ga ik morgen helemaal uitwerken en er een fijn verhaal van maken ( maak ik op ipad om later in St. Lucia wellicht op te loaden als verhaal. Hoop dat we daar wel wireless hebben) Vandaag was echt een openbaring, wij hadden het idee dat Swaziland qua wegen ed veel slechter zou zijn als Zuid Afrika maar niets is minder waar, het is een prachtig land, heel schoon zeker in vergelijking met de grensgemeenten in Zuid Afrika, de inwoners zijn echte tuiniers en houden ervan hun land mooi te onderhouden, overal hibiscus, bougainvilla ed, maar ook complete kuddes koeien langs de weg, mooie rondavels, kleine ronde huisjes met rieten daken, nog ouderwetse waslijntjes en oude mensen met een drankje voor het huisje! De grensovergang is een verhaal apart, bij het verlaten van zuid afrika moet je langs customs en immigration en wordt je paspoort volgestempeld, vervolgens gebeurt hetzelfde in Swaziland haha echt grappig hoeveel mensen hier bezig zijn met stempels plaatsen en controleren. Ook ontvang je in Swaziland condooms, dit land heeft het hoogste aantal hiv patienten ter wereld en de levensverwachting is 35 jaar, er wordt nu van alles aan gedaan om dit terug te dringen, er zijn ook overal sos kinderdorpen voor de vele wezen!

Maar goed wij weer richting Polongo dam, geweldig mooi, ook hier weer vele wildparken en een ontzettend imponerende natuur, wow dit hadden we niet verwacht dat dit land zo'n schoonheid bezit... Peter heeft trouwens een boete gekregen voor te hard rijden :p ze stonden met een lasergun net buiten een dorp en aangezien Peter 80 reed waar hij 60 mocht was hij de sigaar, een boete van 4 euro was zijn deel, de politie is hier overigens heel vriendelijk en geinteresseerd, ze wilden alles weten over Holland en blijven altijd lachen haha.

We zijn nu weer in een prachtige lodge gearriveerd en net lekker afrikaans gegeten en gaan zo nog lekker drankje drinkje met afrikaners en lachen om hun taalgewoonten. Overigens kenden ze ook het woord kak in de betekenis van verwaand, hooghartig echt grappig. Morgen gaan we naar het strand, Peter om te duiken en ik ga snorkelen en kijken wat voor moois er onder de waterspiegel te vinden is.

Tot Siens...