Reisavonturen van de familie Verduijn

Blyde River

Vandaag afscheid genomen vanSue Ann and ian, wow dat was een gastvrijheid, en wat een lodge zo een koloniaal gevoel en vandaag op de eigen lodge het jonge girafje gezien alsmede een 20 stuks wildebeest! Gister nog een heerlijk diner genoten en heel de avond zitten sparren over van alles van de Bush tot Soweto, van de crisis tot Mozamique, wat hadden we een fijne avond, vanoctend weer vroeg uit de veren voor ochtendwandeling in de Bush, blijft een fantastische ervaring, de geluiden, de geur, de dieren zij zeggen Game waarom wellicht omdat het vroeger alleen jacht was, nu zien ze gelukkig in dat ze levend meer waard zijn dan dood. Overigens zijn er veel poachers( stropers) actief in Kruger, vak zijn dat bushman die voor een enkele Rhino 30000 euro krijgen en ja als je er geen ene hebt ligt dit wel erg op de loer, er wordt overigens bepaald niet zachtzinnig omgesprongen met deze stropers, als je er een betrapt mag je hem doodschieten zonder pardon, dit is om echt schrik aan te jagen. Het is wel interessant te vertelen dat sommige stropers zichzelf aangeven en nu werken als tracker in Kruger, dus voor de Game drives het wild ruiken en opsporen, zij hebben daar zoveel kennis van. Enfin na het fscheid nog naar Blyde River Dam en Canyon geweest dit is de 3e quaa grootte in d wereld na de Grand Canyon en een Canyon in Namibie, het is overweldigend er te zijn, echt een wereldwonder, zo mooi, zo imposant!! Daarna weer richting Hazeyview en daarna White River, tenslote Komatipoort, dit ligt aan de grens met Mozambique, wij logeren vlak bij de ingang Crocodile Bridge voor naar Kruger te gaan, dit is een van de beste delen van Kruger met het hoogste aantal Big 5, dat gan we morgen spotten om kwart voor 6 morgenvroeg jaja worden we al opgehaald, we zien dan en de zonsopgang en de zonsondergang in Kruger! Voor nu genoeg, we gaan zo lekker eten en dan slapen, tot morgen weer, tot siens!!!

mieke

sorry voor de typfouten die uik heb gwemaakt, maar internet is hier beetje primitief haha, en dank jullie voor de reacties!