Reisavonturen van de familie Verduijn

Zuid-Afrika!

Zuid-Afrika avontuur!

Hallo allemaal,

Het is bijna zover as vrijdag 10 juni vertrekken we om 20.15 vanaf Schiphol richting Johannesburg, er zal een tussenstop worden gemaakt in Frankfurt, daar gaan we aan boord van een Airbus A 380 (het grootste passagiersvliegtuig van dit moment) richting Johannesburg , Lufthansa heeft deze big Jumbo sinds kort in de vloot dus dit is al een belevenis op zich zeker voor Peter!

Aankomst de volgende morgen (geen tijdsverschil) in Johannesburg, daar worden we opgewacht door de vertegenwoordiger van het hotel in Johannesburg waar we een nacht verblijven, als het een beetje meezit 's middag een stadsrondrit en aansluitend lekker eten in het restaurant van het hotel wat buiten de stad ligt en al een beetje een Afrika gevoel geeft.

Dan op zondagochtend vertrekken we van OR Tambo richting Nelspruit waar we onze huurauto ophalen. We rijden vervolgens de Panorama route:

De Panoramaroute brengt je langs de mooiste plekjes van de provincie Mpumalanga. De route ligt ten westen van het Krugerpark en leid je langs canyons, rivieren, watervallen en berglandschappen met de meest fantastische uitzichten.
Start in het plaatsje Graskop met koffie bij Harrie's Pancakes en volg de R532 in noordelijke richting. Indien het helder is, sla rechtsaf naar de R534. Direct rechts vind je 'The Pinnacle'. Vervolg je weg en stop bij God's Window. Hier vind je ook diverse souvenirs.
Volg de R534 tot je weer op de R532 komt en sla rechtsaf. Rij nu helemaal door tot je de afslag krijgt van de 'Drie Rondawels'. Je hebt hier een fantastisch uitzicht op de Blyde River Canyon en de Drie Rondawels.
Na een bezoek aan de rondavels keer je terug richting Graskop. Breng een bezoek aan 'Bourke's Luck Potholes'. Probeer hier de lunch te gebruiken, omdat er tussen Graskop en de drie rondawels verder niet veel te krijgen is.
Op de weg naar Graskop kom je langs de Berlin falls en de Lisbon falls.
Terug in Graskop volg je de bordjes naar Pilgrim's Rest, een oud mijnwerkersstadje. Hier vind je een paar eetgelegenheden.
Rij terug richting Graskop en volg de bordjes Sabie via de R532. Stp bij Mac Mac falls. Volg in Sabie de Main road en sla rechtsaf naar de Old Lydenburg Road. Je komt achtereenvolgens langs de Bridal Veil falls, de Lone Creek falls en de Horshoe falls. Wij hebben de laatste drie watervallen niet kunnen halen wegens tijdgebrek. Toch nog maar een keer terug dan.

Pas je route evt. aan aan de locatie waar je overnacht!

Tips: trek een hele dag uit voor deze route; de watervallen sluiten om 17.00 uur en de entree is 10 Rand (1 euro); overnachten kan in Sabie, Graskop en Hazyview.

's Avonds onze 1e overnachting in de nabijheid van het Krugerpark, namelijk Shikwari Bush Lodge

Corrie Joosen

Hee Peter en Mieke,

Heel goede en veilige reis naar en in Zuid-Afrika.
Geniet van je vakantie!

Groetjes,
Corrie en Jan

corry schoenmakers

Hoi Peter en Mieke.

Wij zijn gisteren thuis gekomen van een 7 weekse reis
naar wenen boedapest en 4 weken roemenie.wij lazen
jullie nieuwe reisverslag,en wensen jullie een hele mooie reis naar afrika .Tot ziens.