Reisavonturen van de familie Verduijn

Edinburgh en Zuid Afrika

Edinburgh, 4 mei vertrekken we met z'n allen naar Edinburgh, we verblijven in een apartement aan de Royal Mile, op loopafstand van het Edinburgh Castle en de vele andere bezienswaardigheden van deze schotse stad. Maar vooral de sfeer en historie is wat dezeEdinburgh zo aantrekkelijk maakt, en niet te vergeten de Whisky Heritage, waar we zeker een bezoek aan zullen brengen. Wellicht een Master-class Whisky nosing bij Balvenie! Ook Beacon Brodie met de voortreffelijke Haggis zal met een bezoek worden vereerd :p Het zal zeker een 'bourgondisch' verblijf worden vrees ik :)

10 juni gaan Peter en ik naar Zuid Afrika altijd al een wens van mij geweest mede door de natuur, de bush en andere niet te omschrijven gevoelens, we landen in Johannesburg en verblijven daar 1 nacht om bij te komen van de lange vlucht. Via Nelspruit gaan we de Panoramaroute rijden, via Lydenburg naar Blyde River Canyon, Three Rondavels, God's Window, Berlin Falls, Mac Mac Pools en the Pinaccle om vervolgens richting Kruger Park te gaan we verblijven in Komatipoort helemaal zuid-west aan de grens van Mozambique, we gaan vanuit de Lodge dagelijk een Game drive maken, de winter is daarvoor een prachtige tijd door de overvloed van water in de drinkplaatsen waardoor de dieren veelvuldig te zien zijn, mede door het ontbreken van bladeren is het spotten van de Big 5 aanzienlijk groter dan andere tijden van het jaar. Verder gaan we dan naar Swaziland, waar ook schitterende wildparken zijn, minder bekend maar daarom niet minder mooi, ik noem Hlane Royal National Park, Mlilwane Wildlife Sanctuary, van daaruit zijn we nog aan het bekijken waar we heen gaan, Drakensberg of richting Elephant Coast naarde St. Lucia Greater Wetlands. Waar je inclusief de Big 5 ook de Humpback Whales in deze tijd van het jaar kunt spotten gedurende hun migratie naar Noordelijker gelegen gebieden. Ook paren ze hier en krijgen hun jongen.

Later meer over onze reis naar Zuid Afrika!