Reisavonturen van de familie Verduijn

Het virus heerst!

Zo, daar zijn we dan weer! Gister een lange dag gehad op de boot voor het duiken en snorkelen!

Om 7uur gisterochtend begon onze dag met een lekker ontbijtje, lees eieren, aardappels, french toast etc. Om 8.15uur moesten we ons verzamelen bij de duikschool. We werden met een busje opgehaald om naar het Marriott te gaan. Eenmaal daar aangekomen gingen we met een boot het rif op. Een stevige wind en 30 graden mochten de pret niet drukken, haha! Aangekomen bij het Elfanadir south reef, begon voor Sebastiaan een nieuw avontuur, zijn eerste duik stond op het punt te beginnen! Peter ging met een groep mee duiken en de anderen gingen snorkelen. Veel moois gezien, voornamelijk een grote kwal van ongeveer 1,95! Gelukkig doet de kwal niets behalve after-sunnen!

Na een heerlijke lunch aan boord en wat zonnen, begon de tweede duik die dag. Dit maal op het Fanous north reef. Helaas was dit niet zo mooi, veel dood koraal en weinig vissen t.o.v. de eerste duikstek. Peter heeft onderwater mooie foto's gemaakt dankzij zijn nieuwe onderwaterhuis! De foto's met de vissen moeten nog bewerkt worden i.v.m. de kleuren maar bij foto's zullen we er een paar plaatsen.

Nu komt het, Sebastiaan raakte vrijwel direct met het duikvirus. Meteen werd de beslissing genomen dat ook de volgende dag gedoken ging worden door hem.

9 maart weer op tijd eruit. Peter ging weer duiken om half 10, de andere waren er ook op tijd uit. Sebastiaan haalde Brenda succesvol over om ook te duiken. Om 12uur gebeurde het dan, Brenda trok na 4 jaar weer een duikpak aan en ging het water in. We hadden geluk, op de heenweg langs het rif kwamen een grote schildpad tegen, iets wat hier niet echt vaak gebeurd! Natuurlijk heeft Brenda foto's gemaakt, die moeten ook nog bewerkt worden, maar we zullen er een bijvoegen als bewijs! gnagna, Peter heeft hem niet gezien! Muhahahahaha!

Morgen gaan we weer lekker duiken, vandaar onze titel: Het virus heerst! Zo lekker eten bij het buffet, daarna slapen en morgen weer op tijd uit de veren. Gelukkig worden we allemaal vanzelf wakker om half 7!

Tot morgen!