Reisavonturen van de familie Verduijn

New York!

Update, We ( Tim en Mieke) zijn in New York, gearriveerd op zondagavond om 8 uur in deze geweldige stad die energie geeft, haha denk dat dat komt doordat hier wel heel veel licht is, gisterochtend samen richting Times Square gelopen om onze New York passen op te halen. Times Square is een feite een wanstaltig plein maar daarom niet minder bijzonder. Alle grote namen uit de Business hebben hier een live screen van enkele meters doorsnee! Bij Planet Hollywood, wederom zo'n typische Amerikaans verschijnsel hebben we ontbijt genomen, nou ja ontbijt het leek meer een brunch haha, maarja we zijn in de States dus! Daarna te voet, de fijnste manier om NY te verkennen richting Pier 84 gewandeld om daar met de watertaxi langs de skyline richfing EllisIsland. En het Statue of Liberty te gaan, Ellis Island is sinds mijn laatste bezoek helemaal in een nieuw jasje gestoken, althans aan de binnenkant en het is een mooie tentoonstelling geworden van de geschiedenis van Amerika en de invloed van de grote immigratiestromen tussen 1902 en 1924, toen er zeker 12 miljoen hoofdzakelijk Europeanen hier hun geluk zijn komen zoeken, wat zeker niet altijd lukte. De registry hall is een enorme Art Deco hal, geweldig mooi met een bijzonder lichtinval waardoor je bijna een buitenaards gevoel krijgt als binnenstapt en de zon door de gietijzeren ramen ziet schijnen. Daarna heerlijk buiten op het terrein rond Ellis Island gewandeld en genoten van de skyline van NY! Met de watertaxi weer terug naar Battery park waar WTC1 al gestaag vordert. Indrukwekkend, de straten rond Wallstreet bewandeld mooie pláatjes geschoten van oa Trinity Church, Bowling Green, en natuurlijk de Nederlandse overlevering vij Battery Park. De sftad geeft hier energie, de mensen zijn vriendelijk, energiek en geeft een gevoel bij ons beiden of je op de top van de wereld loopt. Wandelen en nog eens wandelen, met de watertaxi onder de Brooklyn Bridge door om daar uit te stappen en een paar uurtjes Brooklyn te bekijken, vooral het historische Brooklyn Heights is prachtig en geeft een gevoel van de jaren viijftig, kleine winkels, timmerwerkers, slagers, bakkers en vooral heel veel prachtige Brownstone huizen! Zoals jullie lezen hebben we al een hele volle dag NY ervaren die bij ons alletwee geweldig was, moe van het wandelen en het verwerken van de indrukken zijn we om een uur of 11 naar bed gegaan en nu na een good night sleep kunnen we weer een dag tegemoet van indrukken en genieten . Doordat het weer zo mooi is gaan we vandaag richting Central Park en de West en Upper Sides, wellicht Harlem, en Yankee stadium! Groetjes van ons allebei!

Peter

Fijn dat jullie het zo naar jullie zin hebben, Gwynn, Harry en ik vermaken ons ook ben vandaag weer 1,5 uur wezen wandelen. dus Gwynn is weer stil vanavond.

Jullie daar nog veel plezier!!!!