Reisavonturen van de familie Verduijn

De laatste duik Foto's van deze vakantie

Zo het duiken zat er gister op we hebben de beide laatste duiken gemaakt bij Sail Rock dit moest de mooiste duik stek van de omgeving zijn.
Nou de verwachtingen waren hoog gespannen we werden wederom om 7.30 opgehaald door Steve van de duikschool en onze gids van vandaag, een kleine tegenvaller er mochten geen snorkelaars mee enmensen die niet duiken, vanwege de te verwachten ruwe zee.
Dus Mieke is bij het hotel gebleven en heeft een uitgebreide spa behandeling ondergaan ook lekker!!!!!!!
We moesten bij aankomst allemaal een zeeziek tablet nemen want het kon wel een tekeeer gaan!!!!!!!!
Wij naar de pier daar waaide het wel hard maar iedereen dacht wat een ophef!!!
Eenmaal aan het varen veranderde de stemming en de kleur van sommige mede reizigers!!!! onze kleuren werden wel wat bleker maar niet het groen van sommige andere reizigers, golfjes van een 2 tot 2,5 meter en maar stuiteren, maar dat mag de pret niet drukken toch.
Eenmaal op de duikstek moesten we de toch wel ruwe zee in maar zoals het ons drie betaamden waren wij niet voor een golfje te verslaan en na een 200 meter peddelen werden de hoofden onder water gestoken, en werd het rustig en konden we genieten van werkelijk een prachtige onderwater omgeving. Na een 45 minuten kwamen de hoofden waar boven en moest er worden terug gezwommen naar de boot met de wind mee een stuk eenvoudiger even worstelen om met golven van 1,5 meter weer op de boot te komen, waar we een klein uurtje hebben gerust.
Klaar voor de laatste duik van de vakantie duik 25 van Brenda en 20 van Sebastiaan.
We zouden door een grot zwemmen wat Brenda een beetje eng vond maar met wat overredings kracht van Steve ging ze toch mee (kijk maar naar de foto's) en wij er achteraan eenmaal er doorheen vond ze het geweldig!!!.
Ze hadden bij Sail Rock Divers niet overdreven door te vertellen dat dit een geweldige plek is om te duiken, een prachtig zicht en hele grote Baracuda's en wolken van vissen en honderen grote tonijnen dicht op elkaar gepakt.
Een geweldige afsluiting van de duiken!!!!!!
Groetjes Peter

Wim,Jenet en Rosemarijn

Ja...nu zit voor jullie de vakantie er ook weer bijna op.
Maar het is een geweldige ervaring, waar je lang op kunt teren, lijkt me.
Een hele goede terugreis gewenst en tot volgende week.
Groetjes van ons allen