Reisavonturen van de familie Verduijn

Partyisland Koh Phangan

Haha wat een titel he, wij gaan niet partyen dat is zeker, niet bij Haad Rin, dit strand is eenmaal per maand, bij volle maan het decor van duizenden feestgangers van over de gehele wereld. Niet voor ons :) wij feesten op onze eigen manier. Maar goed gisteren geen verslag, we hebben de hele dag lekker geluierd aan zee en aan het zwembad. Laatste bezoek gebracht anan de mooie desolate baai, en geluncht bij ons favoriete restaurantje, lekker thais, Pad Thai chicken, en fried beef in oyster sauce jammie. Thaise keuken is zo gevariereerd en ze werken met allerlei groenten en specerijen die wij niet kennen cq gebruiken, het is heel smaakvol en absoluut niet pittig dat je een fles water nodig hebt om te blussen. Wel grappig de mensen van het restaurant wisten al precies wat we wilden bestellen, maar wij hadden iets anders in gedachten waardoor ze beetje van slag raaakten, is hier wel meer, de thaise vijf minuten noemen wij dat, dan zeggen ze only 5 minutes, dan zijn het er minimaal 20 , alles gaat hier minstens 10 x langzamer dan bij ons, ze leven heel rustig, eigenlijk wel logisch bij 33 graden en 90% luchtvochtigheid. Het valt ons op dat ons hotel een heel bijzonder hotel is, het is meer een thuis, de infinity pool met zicht op de baai is werkelijk uniek, de begroeing rondom, de unieke ligging, de vriendelijke mensen van de bediening het zijn bijna vrienden geworden, het zal erg moeilijk zijn dit te evenaren op onze volgende stek op Koh Phangan. In de avond nog heerlijk gegeten en geborreld en redelijk op tijd weer naar bed want we moesten vanmorgen alweer om half negen naar de andere kant van het eiland om met de ferry een uur durende overtocht te maken. De overtocht verliep spoedig en om half elf waren we op 0Phangan, een heel ander eiland, veel vlakker, meer parelwitte stranden en poederzacht strand! Ons hotel heeft een geweldig mooie tropische tuin, veel vogels, mooie beekjes en een fijn restaurant langs zee waar ik nu heerlik zit te typen onder het genot van een cocktail! Vanmiddag zijn we naar een kleermaker geweest en rara wT laten wij hier op maat maken? Juist maatpakken en hemden voor de mannen en voor ons mooie jasjes met bijpassende broeken alles van 100% cashmere wool. Nu gaan we eten en vroeg naar bed, morgen 1e duik bij Sailrock, men zegt de mooiste duikstek van de Golf van Thailand. En wat betreft de haaienfabel, haaien eten echt geen mensen, steven spielberg heeft met Jaws de mensheid op het verkeerde pad gezet, alleen in nood wil een haai weleens een mens bijten maar alleen als hij niet anders kan. Helaas is de haai zelf het grootste slachtoffer van de hetze! Tot morgen allemaal!